umo room

好きな歌詞を和訳します

【歌詞 和訳】Day1 - HONNE

youtu.be

 

 

You’ll always be my Day 1

君はいつも僕にとっての"1日目"

 


Day zero when I was no one

僕が何者でもなかった"0日目"

 


I’m nothing by myself, 

僕は1人じゃ何もできやしない

 


you and no one else

でも他の誰でもない君となら

 


Thankful you’re my Day 1

僕の"1日目"になってくれてありがとう

 


Thankful you’re my

僕のそばにいてくれてありがとう

 


I got lucky finding you

君を見つけたことをとても幸運に思う

 


I won big the day I came across you

君と出会った日は最高にツイてた日

 


‘Cause when you’re with me, 

君と一緒にいる時は

 


I don’t feel blue

落ち込むことだってないし

 


Not a day goes by that I would not redo

君との思い出を思い返さない日なんてないよ

 


Everybody wants to love

誰もが人を愛したがっていて

 


It’s easy when you try hard enough

でも全力で愛そうとしたらそれはきっと簡単なんだよ

 


You’ll always be my Day 1

君はいつも僕にとっての"1日目"

 


Day zero when I was no one

僕が何者でもなかった"0日目"

 


I’m nothing by myself, 

僕は1人じゃ何もできやしない

 


you and no one else

でも他の誰でもない君となら

 


Thankful you’re my Day 1

僕の"1日目"になってくれてありがとう

 


Thankful you’re my Day 1

僕の"始まり"でいてくれてありがとう

 


When I first met you, it just felt right

君に初めて会った時確信したんだ

 


It’s like I met a copy of myself that night

自分のそっくりさんに会ったみたいな、そんな夜

 


I don’t believe in fate as such

そんな運命信じられない

 


But we were meant to be together that’s my hunch

でも僕たちは一緒になる運命だって直感でわかるんだ

 


Everybody wants true love

誰もが真実の愛を求めてる

 


It’s out there if you look hard enough, enough, enough

ちゃんと見つけようとすればすぐそこにあるのに

 


You’ll always be my Day 1

君はいつも僕にとっての"1日目"

 


Day zero when I was no one

僕が何者でもなかった"0日目"

 


I’m nothing by myself, 

僕は1人じゃ何もできやしない

 


you and no one else

でも他の誰でもない君となら

 


Thankful you’re my Day 1

僕の"1日目"になってくれてありがとう

 


Thankful you’re my Day 1

僕の"始まり"でいてくれてありがとう

 


Hour by hour, 

1時間ごとに

 


minute by minute

1分ごとに

 


I got mad love for you and you know it

君を大好きになるよ、わかってるよね

 


I would never leave you on your own

君を絶対ひとりになんかしないって

 


I just want you to know

ちゃんと知っていて欲しいんだ

 


You’ll always be my Day 1

君はいつも僕にとっての"1日目"

 


Day zero when I was no one

僕が何者でもなかった"0日目"

 


I’m nothing by myself, 

僕は1人じゃ何もできやしない

 


you and no one else

でも他の誰でもない君となら

 


Thankful you’re my Day 1

僕の"1日目"になってくれてありがとう

 


Thankful you’re my Day

僕の"毎日"でいてくれてありがとう