umo room

好きな歌詞を和訳します

【歌詞 和訳】Waste it on me / Steve Aoki (feat.BTS)

youtu.be

 

You say love is messed up
恋なんて厄介だと君は言う

 

You say that it don't work
上手くいかないと君は言う

 

You don't wanna try, no, no
だから恋は嫌なんだ、って…

 

(You don't wanna try, no, no)

 

Baby, I'm no stranger
baby 僕だって知らないわけじゃないんだよ

 

To heartbreak and the pain of
失恋や恋の痛み

 

Always being let go

いつも最後にはフラれるんだ

 

(Always being let go)

 


And I know there's no making this right, this right

だからって正しくないのは分かってる

 

And I know there's no changing your mind, your mind

君の気持ちが変わらないのも分かってるけど

 

But we both found each other tonight, tonight

だけど僕らは今夜 お互いを見つけたんだ

 

So if love is nothing more than just a waste of your time
もし恋なんて時間の無駄でしかないって思うなら

 

Waste it on me, waste it on me
僕でその無駄遣いをして欲しい

 

Tell me, why not

お願いだから

 

Waste it on me, waste it on me
その時間を僕に使ってよ

 

Baby, why not

お願いだから

 

Waste it on me, waste it on me
僕に使って

 

Tell me, why not

お願いだから

 

Waste it on me, waste it on me
僕でその無駄遣いをして欲しいんだ

 

So we don't gotta go there
考えなくていいよ

 

Past lovers and warfare
過去の恋人たちや争いなんて

 

It's just you and me now

今ここにいるのは君と僕だけなんだから

 

I don't know your secrets
君の秘密は知らないけど

 

But I'll pick up the pieces
僕が治してあげる

 

Pull you close to me now

今すぐ僕を引き寄せて

 

And I know there's no making this right, this right

だからって正しくないのは分かってる

 

And I know there's no changing your mind, your mind

君の気持ちが変わらないのも分かってるけど

 

But we both found each other tonight, tonight

だけど僕らは今夜 お互いを見つけたんだ

 

So if love is nothing more than just a waste of your time
もし恋なんて時間の無駄でしかないって思うなら

 

Waste it on me, waste it on me
僕でその無駄遣いをして欲しい

 

Tell me, why not

お願いだから

 

Waste it on me, waste it on me
その時間を僕に使ってよ

 

Baby, why not

お願いだから

 

Waste it on me, waste it on me
僕に使って

 

Tell me, why not

お願いだから

 

Waste it on me, waste it on me
僕でその無駄遣いをして欲しいんだ

 

Tell me, why not

お願いだから

 

Yay, don't you think there must be a reason
思うだろ 何か理由があるはずだって

 

Yeah, like we had our names
僕らに名前があるように

 

Don't you think we got another season
思うだろ 春が過ぎても

 

That come after spring
次の季節はくるんだって

 

I wanna be your summer
僕は君の夏になりたいんだ

 

I wanna be your wave
君の波になりたい

 

Treat me like a comma
僕をコンマのように扱って

 

I'll take you to a new phrase
新しいフレーズに君を連れてくよ

 

Yeah, come just eat me and throw me away
そうさ 僕を食べたらポイ捨てして

 

If I'm not your taste, babe, waste
君の味にあわなければ ムダでもいいよ

 


Waste it on me

僕に君の時間を使ってほしい

 

And I know there's no making this right, this right

だからって正しくないのは分かってる

 

And I know there's no changing your mind, your mind

君の気持ちが変わらないのも分かってるけど

 

But we both found each other tonight, tonight

だけど僕らは今夜 お互いを見つけたんだ

 

So if love is nothing more than just a waste of your time
もし恋なんて時間の無駄でしかないって思うなら

 

Waste it on me, waste it on me
僕でその無駄遣いをして欲しい

 

Tell me, why not

お願いだから

 

Waste it on me, waste it on me
その時間を僕に使ってよ

 

Baby, why not

お願いだから

 

Waste it on me, waste it on me
僕に使って

 

Tell me, why not

お願いだから

 

Waste it on me, waste it on me
僕でその無駄遣いをして欲しいんだ

 

Tell me, why not

お願いだから