umo room

好きな歌詞を和訳します

【歌詞 和訳】Nights Like This / Kehlani

 

youtu.be

 

You act like you need remindin'
君は思い出させるようなことをする


Tryna do it over, bring it back and rewind it
やり直して 戻して 巻き戻してみるけど


But all that glitters isn't gold

あのきらきら光るものすべてが ゴールドなわけじゃない


I was blinded

ちゃんと見えてなかったみたい


Should have never gave you my heart on consignment
君なんかに預けるんじゃなかった 僕の心を


And I can't believe the lies that I went for
信じられないよ 夢中だなんてそんな嘘


Thought you was mine

僕のものだと思ってた


But you decided to be with him though
でも君はあいつといることを決めたんだね


You took my feelings and just threw 'em out the window
君は僕の感情を奪って窓から投げ捨てた


Feel like it's too hard to fall in love again, no

もう二度と恋なんてできないって感じたよ


On some nights like this, *shawty,

ねえ こんな夜を何回も


I can't help but think of us
僕たちのことについて考えずにいられない


I've been reminiscin', sippin', missin' ya

またインストールして少しずつ飲んで恋しくなって


Can you tell me what's with all this distant love?
この遠い恋の先にあるものは何なのかおしえてよ


If I called, would you pick it up?
もし僕が電話したら 君は出てくれるの?


On some nights like this,

こんな夜を何回も


I just wanna text you, but for what?
君にメールを送りたくなる でもそれで何になる?


You gon' say you want me, then go switch it up

君は僕を必要だと言って切り替えるつもりなんでしょ


Just gon' play with my emotions just because, no (Oh)
ただ僕の気持ちを弄ぶつもりなんでしょ


All them times I played the fool for you
君いるときは君のために馬鹿なふりをした


Thinkin' we could put it back together,

想像してしまうんだ もし僕たちが最初からやり直せたらって


thought we had forever
僕たちは"永遠"なんだって思ってたから


You never see my point of view
君は決して僕の立場で考えようとしなかった


Our connection is so severed, you don't show no effort
僕たちのつながりはとても脆くて そのための努力を君はみせてくれなかったよね


And I can't believe the lies that I went for
信じられないよ 夢中だなんてそんな嘘


Thought you was mine

僕のものだと思ってた


But you decided to be with him though
でも君はあいつといることを決めたんだね


You took my feelings and just threw 'em out the window
君は僕の感情を奪って窓から投げ捨てたんだ


Feel like it's too hard to fall in love again, no
もう僕には恋なんてできないって感じた


On some nights like this, *shawty,

ねえ こんな夜を何回も


I can't help but think of us
僕たちのことについて考えずにいられない


I've been reminiscin', sippin', missin' ya

またインストールして少しずつ飲んで恋しくなって


Can you tell me what's with all this distant love?
遠い恋の先にあるものは何なのか教えてくれない?


If I called, would you pick it up?
もし僕が電話したら 君は出てくれるの?


On some nights like this,

こんな夜を何回も


I just wanna text you, but for what?
君にメールを送りたくなる でもそれで何になる?


You gon' say you want me, then go switch it up

あなたは僕を必要だと言って切り替えるつもりなんでしょ


Just gon' play with my emotions just because, no (Oh)
ただ僕の気持ちを弄ぶつもりなんでしょ

 

You gon' get my hopes high, girl
期待に胸が膨らんでしまうんだ


You gon' get my hopes high, girl


Just gon' tell me more lies, girl
もっと嘘をついてくれよ


Just gon' get my hopes high, girl
期待してしまうんだ

 


I've been way too good to you, you take me for granted
私はあなたに尽くしすぎてた  あなたはそれを当たり前だと思っていたでしょ


You was my day one since back at Big B's house on Adams
AdamsのBig B'sの家まで遡ってからわたしたちは始まった


First day that we met, I flagged you down, I told you

私たちが初めて出会った日、私はあなたを引き止めてこう言ったの


"Hit my line"
連絡してって


Used to promise me you'd never switch on me like Gemini
Geminiみたいに別れたりなんかしないって


You think I'm a fool, ain't nobody stupid
私のことは馬鹿だって、こんなに愚かな人他にいないって思ってるでしょ


I see all the signs, I see all the clues
私は兆候も手がかりも全部気付いてたんだよ


Yeah, sometimes I reminisce 'bout that shit when I'm bingin'
時々思い出すの お酒に酔ってやらかしたことを


Can't believe it's been a whole year, yeah, but...
信じられない もう一年も経ってるなんて でも…

 

On some nights like this, shawty

こんな夜を何回も


I can't help but think of us
僕たちのことを考えずにはいられない


I've been reminiscin', sippin', missin' ya

またインストールして少しずつ飲んで恋しくなって


Can you tell me what's with all this distant love?

遠い恋の先にあるものは何なのか教えてくれない?


If I called, would you pick it up?
もしぼくが電話したら、君は出てくれる?


On some nights like this

こんな夜を何回も


I just wanna text you, but for what?
君にメールを送りたくなる でもそれで何になるんだ


You gon' say you want me, then go switch it up

君は僕を必要だと言って切り替えるつもりなんでしょ


Just gon' play with my emotions just because, no

ただ僕の気持ちを弄ぶつもりなんでしょ

 

 

You gon' get my hopes high, *girl
期待に胸が膨らんでしまう


You gon' get my hopes high, girl

 


Just gon' tell me more lies, girl
もっと嘘をついてくれ


Just gon' get my hopes high, girl

期待してしまうんだ

 

 

 

_____________________

 

kehlaniが歌っている部分の歌詞の中に

*shawty (魅力的な女性) や girlと呼びかけているところがあるのでこの歌は男性目線の歌になっています